De kansen van Ervaringsgerichte marketing

Gepubliceerd op 11 februari 2021 om 16:27

De crisis van de covid-19 gezondheidspandemie heeft geleid tot een aanpassing aan nieuwe technologieën om onze producten en diensten volledig online te kunnen verkopen en promoten ("het nieuwe normaal").

We hebben gezien hoe verschillende bedrijven werden gedwongen om online te verkopen en gebruik te maken van sociale medianetwerken, websites en apps om hun bedrijf draaiende te houden, aangezien aankopen in de winkel zijn verminderd of zelfs zijn stopgezet.

Sommige van deze ondernemers hebben een ongelooflijke verschuiving meegemaakt van traditionele handel naar e-commerce. Een uitdagende maar noodzakelijke digitale transformatie en aanpassing.

Aan de andere kant hebben we ook gezien hoe verschillende bedrijven met tegenzin de aanpassing aan nieuwe technologieën en daarmee de voordelen van ervaringsgerichte marketing en de veelzijdigheid ervan onder de knie hebben gekregen.

Dus wat is ervaringsgerichte marketing? Ervaringsmarketing is de mogelijkheid voor de merken om op elk moment te profiteren en hun klanten tevreden te stellen door niet alleen een product of een dienst aan te bieden, maar ook een ervaring, die een merkloyaliteit cultiveert. De ervaring moet gedurfd zijn en een toegevoegde waarde hebben voor de klant. Dit is een vorm van marketing die COVID-proof is en die veel goede resultaten kan opleveren, bijvoorbeeld: we hebben virtuele openingsdagen van universiteiten, doen aan bubble yoga workout of virtuele tours naar musea.

Al deze initiatieven hebben de covid-19-afstandsregels gerespecteerd (touch-free concept) en hebben klanten bereikt waar ze nu zijn, in hun comfort van hun huis en binnen 1,5 tot 2 meter afstand


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.